La
informació que conté una base de dades es pot tractar i consultar de diverses
maneres, utilitzant les taules, les consultes i els formularis. Una altra
alternativa és utilitzar els informes, per poder imprimir de manera
organitzada la informació.
DEFINICIÓ
I TIPUS D’INFORMES
Podem
classificar els informes segons la seva distribució de dades en:
• Informes del tipus En columnas
• Informes del tipus Tabular
Segons la seva utilització, els podem classificar en:
• Informes del
tipus Informe/Subinforme (que no es crearan de forma automàtica)
• Informes del tipus Gráfico
• Informes per crear etiquetes
postals
Un informe és un objecte que s’utilitza per
mostrar informació de taules o consultes de selecció en format imprès, encara
que també es pot visualitzar per pantalla.
Un informe
serveix per presentar les dades d’una taula o consulta, que generalment s’imprimeix.
Cal destacar que en els informes es pot afegir un logotip o imatge, agrupar registres per categories, calcular totals, mostrar totals en un gràfic i fins i tot, crear etiquetes postals.
Quina diferència
hi ha entre informes i formularis? La diferència principal és que les dades
que apareixen en un formulari es poden modificar, a més de visualitzar-les i/o
imprimir-les. En els infor-mes, en canvi, les dades es poden visualitzar i
agrupar de manera fàcil i ràpida, però no es poden modificar.
Per crear
un informe hem d’anar a la finestra Base de datos i, concretament, a
l’objecte Informes . Aquesta finestra conté una sèrie de botons i
d’opcions.
BOTONS DEL MENU INFORMES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada